Exercitii / tehnici Qigong, stilul QilinGong pentru mentinerea flexibilitatii coloanei vertebrale

 

Problemele tot mai dese de sanatate legate de coloana vertebrala, si nu numai, au constientizat oamenii de importanta  preventiei si a practicarii unor exercitii/tehnici pentru mentinerea flexibilitatii coloanei vertebrale, iar prin practica redescopera avantajele unei vieti active si sanatoase.

 Iata cateva dintre exercitiile / tehnicile Qigong, stilul QilinGong pentru mentinerea flexibilitatii coloanei vertebrale care se fac in cadrul mai multor cursuri de Qigong:

 

  • Exercitii de incalzire si mobilitate - un set de exercitii de tip "stretching" ce au ca scop incalzirea si cresterea flexibilitatii coloanei vertebrale. Sedendarismul inseamna mobilitate limitata. Ulterior, din cauza mobilitatii limitate, pot aparea diferite afectiuni. Pe langa viata sedentara, mai contribuie la deterioarea articulatiilor  o dieta nesanatoasa, nehidratarea, dereglari ale sistemului imunitar etc. Puteti preveni acest lucru.  Puteti lucra si asupra mobiltatii prin aceste  tehnici „Shaolin”, formate din mai multe sectiuni.  Ca sa dau un exemplu, prima sectiune, efectuata corect, poate detensiona articulatiile genunchilor si ale coloanei vertebrale, intareste tendoanele, imbunatateste circulatia sanguina in picioare si afluxul de sange catre creier. 
  •  Un alt exercitiu / tehnica Qigong, stilul QilinGong pentru mentinerea flexibilitatii coloanei vertebrale - Miscarile larvei - exercitiu de colectare a energiei pe sase niveluri ale corpului, dublata de o miscare ondulatorie a coloanei vertebrale pe toata lungimea acesteia, ce au ca scop flexbilizarea coloanei vertebrale si nu numai.

  • De asemenea, exista un exercitiu / tehnica Qigong, stilul QilinGong  pentru coloana cervicala - Roteste stalpul ceresc - ce are ca scop preventia sau prin practica sustinuta ameliorarea sau tratarea unor afectiuni ale coloanei cervicale. Din cauza unor pozitii incorecte, de multe ori fixe, in fata calculatorului, dupa o anumita perioada de timp, pot aparea simptome neplacute, cum ar fi un disconfort sau durere in zona gatului. Uneori, durerea poate fi un pic mai intensa si atunci chiar devine obligatoriu sa va ridicati de la calculator. Bine ar fi sa nu asteptati sa apara disconfortul sau durerea si sa practicati acest exercitiu macar o data pe zi. Acest exercitiu este unul dintre  cele mai simple cu efecte benefice asupra coloanei cervicale, si nu numai. De ce spun” si nu numai”? Deoarece, pe langa faptul ca e bun pentru afectiunile coloanei cervicale, el actioneaza si regleaza activitatea glandelor tiroide si paratiroide, foarte benefic pentru ochi etc.
  • Un alt exercitiu / tehnica Qigong, stilul QilinGong  pentru coloana vertebrala-  Masajul spatelui - tehnica ce actioneaza nu numai asupra coloanei vertebrale, ci si a organelor interne. Totodata, se stimuleaza meridianul vezicii urinare, ceea ce duce la detoxifierea intregului organism. Este foarte eficient si pentru persoanele care sunt negativiste, depresive etc.
  • Totodata, mai exista si un exercitiu / Qigong, stilul QilinGong  pentru coloana vertebrala, ce are ca scop alinierea coloanei vertebrale. Cand acest exercițiu este făcut corect si miscarea e dusa la maximum apar efectele.

In cadrul diferitelor  micro - cursuri aceste exercitii le vei invata sa le faci singur/a si sunt destinate in mod special pentru preventie. Se va urmari educarea corectitudinii miscarilor,  ca sa fie coordonate  bine cu respiratia, pentru ca exista o anumita circulatie a energiei in organism. Este o practica care necesita perseverenta. Aceste exercitii nu se invata sau executa  toate odata, ele vor fi combinate cu alte tehnici pentru a ajuta intregul organism.

 

Roxana R.

 

 

 


 

Oricine se poate bucura de o sanatate excelenta, daca urmeaza o cale adevarata spre aceasta!


 

Este posibil ca imaginea să conţină: plantă, natură şi în aer liber 

 

 Chinezii aseamana coloana vertebrala cu bambusul (pare ca are discuri intervertebrale). Coloana vertebrala trebuie sa fie rezistenta si elastica asemanatoare bambusului. Nu asteptati ca boala sa se instaleze. QIGONG-UL este foarte bun pentru preventie. Exista exercitii ce pot fi facute pentru a tine coloana vertebrala sanatoasa!


 

 

Qigong -  Traineri QilinGong 2018